شرایط استفاده کاربران

کاربر گرامی!

این توافقنامه به منزله قرارداد بین شما و شهاب است، استفاده از خدمات شهاب به معنی تایید آن است و تأیید آنها توسط شما به مفهوم امضای این قرارداد است. بنابراین خواهشمندیم پیش از هرگونه استفاده از سامانه شهاب ، این سند را به طور کامل و به دقت مطالعه فرمایید.

الف- تعاریف

  • شهاب: در این موافقتنامه حسب مورد به سامانه‌ها یا زیرساخت‌هایی که موضوع موافقتنامه حاضرند یا خدمات موضوع موافقتنامه حاضر بر بستر آنها ارائه میشوند یا به شخص حقوقی مالک آن سامانه‌ها اطلاق میشود.
  • اطلاعات شخصی: هر گونه اطلاعات متعلق به کاربر که به تنهایی یا در ترکیب با سایر اطلاعات برای شناسایی یک پروفایل، آدرس ایمیل یا سایر خدمات مورد استفاده قرار میگیرد.
  • سرویس (وب سرویس): هر یک از خدمات مبتنی بر شبکه که بر بستر شهاب در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
  • زیرساخت: سخت افزارهای پردازشی که شهاب به موجب موافقتنامه حاضر اجاره میدهد
  • خدمات: در این سند به معنای اعم از سرویسها و زیرساختهای واگذارشده متعلق به شهاب به کار رفته است.
  • کاربر: شخصی که سخت افزارهای پردازشی متعلق به شهاب را اجاره میکند و مدیریت زیرساخت را خود به عهده میگیرد.
  • دسترسی: قابلیت استفاده خدمات واگذار شده به موجب این موافقتنامه توسط کاربر
  • سطح دسترسی نهایی: نسبت مدت دسترسی کاربر در طول دوره خدمات به کل مدت خدمات بر حسب درصد با صرفنظر از مواردی که عدم دسترسی ناشی از استثنائات تعهد دسترسی باشد.
  • سطح دسترسی ماهانه: نسبت مدت دسترسی کاربر در هر ماه شمسی از طول دوره خدمات به کل مدت آن ماه با صرفنظر از مواردی که عدم دسترسی ناشی از استثنائات تعهد دسترسی باشد.

ب- محدوده موافقتنامه و مقررات حاکم بر آن

  1. با توجه به این که شهاب مطالعه این مقررات را لازمه استفاده از خدمات خود قرار داده، ایجاد حساب کاربری شخصی یا استفاده داوطلبانه شما از هر یک از خدمات شهاب، از جمله ثبت سفارش، به معنای آگاه بودن از مقررات شهاب راجع به شرایط استفاده از خدمات و حریم خصوصی و پذیرش کامل آن مقررات است.
  2. کلیه اصول و رویه‏‌های شهاب منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک، قانون جرائم رایانهای و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است. کاربران نیز موظف به رعایت قوانین دولتی مرتبط با خود می‌باشند. شهاب هیچگونه مسؤولیتی نسبت به عدم رعایت قوانین از سوی کاربر یا اشخاصی که کاربر از خدمات شهاب جهت ارائه سرویسهای خود به آنان بهره میگیرد نخواهد داشت و مسؤولیت ناشی از عدم رعایت قوانین فوق توسط ایشان به عهده خود ایشان خواهد بود.000
  3. مفاد این موافقتنامه از زمانی که کاربر برای اولین بار از یکی از خدمات شهاب استفاده میکند، بر رابطه بین او و شهاب حاکم خواهد بود.
  4. شهاب می تواند هر زمان که صلاح بداند شرایط استفاده از خدمات یا ضوابط حریم خصوصی خود را تغییر دهد. در این صورت، تغییرات پیش از اجرایی شدن، از طریق به‌روزرسانی سند حاضر، در همین صفحه منعکس خواهد شد. به علاوه تا حدی که ممکن باشد، در صورتی که کاربر به شهاب اجازه ارسال ایمیل‌های خبری داده باشد از همان طریق، وقوع تغییرات به اطلاع کاربر خواهد رسید. اما در هر حال مسؤولیت عدم اطلاع کاربر از تغییراتی که در این صفحه اعلام شده، پس از اجرایی شدن، به عهده کاربر خواهد بود، و تداوم استفاده کاربر از خدمات شهاب به معنای آگاهی از این تغییرات و رضایت نسبت به آنها خواهد بود.
  5. عدم اجرای موقت بخشی از شرایط مندرج در این متن نسبت به کاربر یا دیگران به معنای اسقاط حق اجرای این قوانین از سوی شهاب نسبت به کاربر در آینده نمی‌باشد.

پ- ضوابط عمومی

پ1) حساب کاربری

  1. به منظور بهره گیری از هر یک از خدمات شهاب، کاربران باید نسبت به اخذ حساب کاربری و تکمیل فرم ثبت نام اقدام کنند. ثبت نام و اخذ حساب کاربری در شهاب رایگان است.
  2. به هر حساب کاربری یک کیف پول اختصاص داده میشود. برای خرید سرویس یا اجاره زیرساخت، کاربر باید کیف پول خود را دستکم به اندازه هزینه خدمات مورد تقاضا شارژ کرده باشد.
  3. در مورد سرویس‌های زمانی، 48 ساعت پیش از انقضای دوره سرویس و در مورد سرویسهای حجمی، 48 ساعت پیش از زمانی که، با توجه به نرخ کاهش حساب کاربر، انتظار میرود که حساب کیف پول منفی شود، شهاب به کاربر در این مورد اخطار خواهد داد.
  4. با منفی شدن حساب کیف پول، دسترسی‌های کاربر به ترتیب مقرر در زیر محدود خواهد شد:
    • دسترسی به APIها بلافاصله قطع میشود.
    • دسترسی به ماشینهای پردازشی بلافاصله قطع میشود. در صورتی که ظرف 48 ساعت از زمان قطع دسترسی، شارژ کیف پول به میزان کافی صورت نگیرد، ماشین خاموش خواهد شد. در صورتی که ظرف 48 ساعت از زمان خاموش شدن ماشین، شارژ کیف پول به میزان کافی صورت نگیرد، ماشین حذف میشود.
  5. هر کاربر میتواند در هر زمان اقدام به بستن حساب کاربری خود در شهاب نماید. پس از بستن حساب، شهاب همچنان به محتوایی که کاربر در زمان همکاری خود با شهاب درج یا منتشر کرده دسترسی خواهد داشت. بستن حساب همچنین رافع تعهد کاربر به پرداخت بدهی‌های معوقه خود به شهاب نخواهد بود.
  6. کاربر مسؤول حفظ شناسه، رمز عبور و همچنین رمز تخصیص داده شده به او جهت استفاده از سرویسهای شهاب می‌باشد. کاربر حق واگذاری شناسه کاربری خود به شخص دیگر را ندارد و در صورت تخلف از این بند، مسؤولیت و عواقب آن را به طور کامل به عهده میگیرد. برای تأمین حداکثر امنیت، توصیه می‌کنیم که از انتخاب رمزهای ساده پرهیز کنید.
  7. در هر مورد که تماس با کاربران در این موافقتنامه مقرر شده از طریق مسیر یا مسیرهای ارتباطی که کاربر در زمان اخذ حساب کاربری انتخاب کرده انجام خواهد شد.

پ2) تعلیق و قطع دسترسی

  1. در هر مورد که شهاب متوجه فعالیت مشکوک یا میزان استفاده‌ی غیر متعارف توسط یک کاربر جدید شود یا احتمال دهد که هر یک از تخلفات بند 4 این فصل وقوع یافته است، حق خواهد داشت تا انجام تحقیقات بیشتر، دسترسی آن کاربر را به طور موقت معلق کند. تعلیق دسترسی رافع مسؤولیت کاربر نسبت به اجرای تعهداتی که پیش از تعلیق ایجاد شده نخواهد بود و حقوق کاربر به موجب این موافقتنامه را نیز، به خودی خود منتفی نخواهد کرد.
  2. تعلیق سرویس به دلیل مذکور در بند 1، در صورت اقتضا، بدون اخطار قبلی صورت خواهد گرفت.
  3. پس از تکمیل بررسی‌ها، شهاب اختیار محدودسازی، تعلیق یا قطع سرویس خاطی بسته به نوع تخلف را خواهد داشت. تشخیص شهاب ملاک قطعی و انحصاری در مورد نوع تخلف و واکنش به آن خواهد بود.
  4. کاربر مجاز به انجام امور زیر یا اقدام به آنها نخواهد بود:
    • نصب و یا استفاده برنامه‌ای که موجب اختلال در عملکرد سرور گردد.
    • استفاده از کدهای مخرب مانند انواع ویروس‌ها و یا سورسهایی که موجب آلودگی یا پایین آمدن امنیت سرور گردد.
    • استفاده از برنامه‌هایی که به دلیل ضعف نگارش امکان نفوذ به سرویس خریداری شده و سایر سرویس‌های سامانه شهاب و حساب سایر خریداران را ایجاد کند.
    • نگهداری یا انتشار عمدی یا سهوی فایل های حاوی هرگونه بدافزار در فضای سرویس واگذار شده
    • ارسال هرزنامه (Spam) عمداً و یا سهواً به تشخیص تیم فنی سامانه شهاب حتی اگر از سرویس میل سرویس‌دهنده ثالثی استفاده‌ شده باشد.
    • ارسال ایمیل به‌صورت گروهی و تعداد بالا (حداکثر 1000 ایمیل در روز و 50 ایمیل در 10 دقیقه مجاز می‌باشد به‌شرط آنکه کلیه گیرندگان ایمیل‌ها، خودشان درخواست دریافت ایمیل از کاربر را داشته و آدرس و توضیح نحوه لغو عضویت به زبان انگلیسی در متن ایمیل قید شده باشد.)
    • عدم رعایت قانون جرائم رایانه‌ای جمهوری اسلامی ایران ( کسب اطلاع از مفاد این قانون بر عهده کاربر است).
    • انجام فعالیت‌هایی که به هر شکل موجب اختلال در ارائه خدمات شهاب به کاربر و یا سایر کاربران گردد
    • استفاده از سرویس جهت ایجاد اختلال و یا نفوذ در سیستم‌های اشخاص ثالث
    • استفاده از زیرساختهای واگذار شده برای راهاندازی پراکسی، VPN و دیگر سرویسهای عمومی برای دور زدن سیستم پالایش محتوای کشوری (فیلترینگ) و نیز خدمات VOIP
    • مختل كردن امنیت سیستم یا شبكه از جمله با دسترسی یا استفاده غیرمجاز از داده‌ها، سیستم یا شبكه، هرگونه تلاش برای جستجو، اسكن یا آزمایش آسیب‌پذیری یك سیستم یا شبكه، مداخله در خدمات ارائه‌شده به هر كاربر، میزبان یا شبكه، تلاش برای دسترسی به اطلاعات نامه‌های الكترونیكی، تلاش عامدانه برای پر كردن فضای یك سیستم یا تلاش برای تغییر و یا حذف اطلاعات وب سایتها بدون مجوز از مالکان آن‌ها.
    • هر گونه تخلف از قوانین جاری کشور ایران یا کشور محل قرارگیری سرورها
  5. در صورت تعلیق یا قطع خدمات در چارچوب بند قبل، شهاب هیچ‌گونه وجهی به کاربر متخلف تحت هر عنوان مانند ادعای خسارت یا هزینه مدت باقیمانده سرویس پرداخت نخواهد نمود.
  6. در صورتی که به سبب وقوع هر یک از تخلفات مذکور در فوق خسارتی به شهاب وارد شود، کاربر متعهد به جبران خسارت، که میزان آن بر اساس نظر کارشناس منتخب توسط شهاب از میان کارشناسان فعال عضو کانون کارشناسان رسمی دادگستری، معین میشود خواهد بود. مبلغ خسارت در صورتحساب کاربر اعمال خواهد شد

پ3) فورس ماژور

  1. در صورت بروز موارد فورس ماژور، شهاب حداکثر تلاش را برای کاهش اثرات این موارد بر ارائه و کیفیت سرویس ها مبذول خواهد کرد، اما مسؤولیتی در قبال عدم حصول نتیجه نخواهد داشت. شهاب بروز فورس ماژور را در اولین فرصت ممکن به طریق مقتضی به اطلاع کاربران خواهد رساند.
  2. در صورتی که کاربری به دلیل شرایط فورس ماژور از دریافت تمام یا بخشی از سرویسی که بهای آن را قبلاً پرداخت کرده محروم شود، شهاب حسب درخواست کاربر یا وجه معادل سرویس ارائه نشده را به کاربر مسترد خواهد کرد یا پس از رفع شرایط فورس ماژور سرویس خریداری شده را برابر با مدتی که ارائه سرویس به دلیل فورس ماژور متوقف شده ارائه خواهد کرد. بروز هر یک از موارد فورس ماژور مجوز تخطی کاربران از سایر تعهداتی که به موجب این توافقنامه بر عهده گرفتهاند نخواهد بود.

پ4) حل اختلاف

  1. در صورت بروز اختلاف بین شهاب و هر یک از کاربران، طرفین کوشش خواهند کرد اختلاف را به طور دوستانه و با حسن نیت حل کنند. در صورتی که اختلاف، ظرف پانزده روز از تاریخ نخستین طرح آن به عنوان موضع اختلاف، از طریق مذاکره حل نشود، هر طرف اختیار خواهد داشت موضوع را جهت داوری، با اختیار صلح و سازش و میانجیگری، به مرکز داوری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران ارجاع کند.

ت- امنیت و محرمانگی

  1. شهاب مسئول حفظ امنیت پایه زیرساختها و سرویس‌های خود با اتخاذ تدابیر امنیتی لازم می‌باشد.
  2. شهاب موظف به رعایت محرمانگی کلیه داده‌ها و نرم‌افزارهای موجود در سرویس کاربران با بهرهگیری از روشهای بهینه مدیریت داده می‌باشد و تعهد میکند که آن‌ها به هیچ وجه در اختیار اشخاص ثالث قرار نخواهد داد مگر اینکه با حکم مقام قضایی یا اداری صالحه یا طبق قوانین و مقررات رایج کشور موظف باشد آنها را در اختیار مراجع ذی‌صلاح قرار دهد.
  3. شهاب تلاش خود را برای حصول بالاترین سطح امنیت ممکن برای حساب کاربری خریداران انجام می‌دهد. شهاب نسبت به اموری که به طور متعارف در حیطه مسئولیت کاربر از لحاظ نگهداری امنیت حساب خود می‌باشد مسئولیتی ندارد.
  4. شهاب نسبت به موارد زیر مسؤولیتی نخواهد داشت:
    • ضعف ایمنی ناشی از نرم‌افزارها، application ها و یا برنامه‌های مورداستفاده خریدار
    • امنیت تبادل داده مابین کاربر و سرورهای خود
    • در اختیار گرفتن کلمه عبور سرویس‌های کاربر توسط اشخاص ثالث
  5. شهاب صرفاً در صورتی و در زمانی، اطلاعات شخصی کاربران را درخواست میکند یا این اطلاعات را پردازش میکند که برای ارائه خدمات، یا ارائه بهتر خدمات، به ایشان ضروری باشد. شهاب متعهد است که از این اطلاعات برای هیچ هدف دیگری، از جمله اهداف تبلیغاتی، استفاده نکند و تحت هیچ شرایطی اقدام به کسب آن بخش از اطلاعات شخصی کاربران که داوطلبانه در اختیار شهاب قرار نداده‌اند، نکند. واگذاری اطلاعات از سوی کاربر به این معناست که حسب مورد اجازه پردازش یا ذخیره آنها را نیز به شهاب داده است.
  6. اطلاعات شخصی کاربر ممکن است در موارد زیر توسط شهاب دریافت یا ذخیره شود:
    • در صورتی که کاربر به سامانه شهاب وارد شود، اطلاعاتی همچون آدرس‌های پروتکل اینترنت(IP)، نوع مرورگر، عرضه کننده خدمات اینترنتی، صفحات کلیدی و خروجی از مرورگر کاربر برای شهاب ارسال می‌شود. شهاب از این اطلاعات در جهت تحلیل داده ها و بهتر کردن کیفیت خدمات استفاده می‌کند.
    • در صورتی که کاربر به ایجاد حساب کاربری در شهاب اقدام کند با پر کردن فرم ثبت نام اطلاعاتی هم چون نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل ، گذر واژه و شماره همراهش را در دسترس شهاب قرار میدهد. گذرنامه به صورت هش شده در پایگاه داده شهاب ذخیره می‌شود.
    • در صورتی که کاربر از گزینه اشتراک گذاری با دوستان استفاده نماید، اطلاعاتی از گیرنده از جمله نام کاربری یا آدرس ایمیل طرف مقابل در دسترس شهاب قرار میگیرد.
    • در صورت تکمیل فرم تماس با شهاب توسط کاربر، اطلاعات تماس کاربر جهت ارائه بازخورد هرچه بهتر به او ذخیره می شود.
    • در صورتی که کاربر پیشنهاد شهاب برای دریافت ایمیلهای خبری و تبلیغاتی ما را بپذیرد، در صورتی که بخواهد با شهاب تماس بگیرد، یا در صورتی که اقدام به اخذ حساب کاربری در سامانه شهاب کند، باید نشانی ایمیل خود را در اختیار شهاب بگذارد.
    • برای ارائه بهتر خدمات و کمک به صرفه‌جویی در زمان کاربر، در چند مورد، مثلاً در زمان ورود کاربر به سایت و در زمانی که کامنتی ارسال میکند، برخی اطلاعات کاربر مثل اسم، آدرس ایمیل و وبسایت کاربر در قالب کوکی‌ها ذخیره میشود. عمر کوکی‌ها بسته به مورد بین دو روز تا یک سال است. کوکی‌هایی که با ورود کاربر به سایت شهاب ایجاد می‌شود با خروج کاربر از حساب کاربری حذف خواهند شد.
  7. شهاب ارسال ایمیلهای خبری و تبلیغاتی را به کاربران پیشنهاد خواهد کرد. پذیرش یا رد این پیشنهاد تأثیری بر دسترسی شما به سایر خدمات ما به این دسته از کاربران نخواهد داشت.
  8. مسئولیت هرگونه خسارت احتمالی ناشی از عدم توجه کاربر به ضوابط مشروح در این موافقتنامه با کاربر خواهد بود.
  9. کاربران باید از اطلاعات شخصی سایر کاربران که در جریان استفاده از خدمات شهاب در اختیار آنها قرار میگیرد محافظت کنند و از سوء استفاده از آنها خودداری کنند. تخلف از این شرط موجب مسؤولیت آنها نسبت به هر گونه خسارت وارده به شهاب و کاربر مالک اطلاعات خواهد بود.

ث- مالکیت فکری

  1. استفاده از اسم، علامت تجاری و سایر اموال فکری متعلق به شهاب از سوی کاربر صرفاً جهت معرفی و تبلیغ محصولات نامبرده در چارچوب همکاری با شهاب مجاز است. هر گونه استفاده دیگر از این اموال، از جمله همه ایده-های اعلام شده، محصولات، سرویس‌ها و محتواهای متعلق به شهاب و شخص حقوقی مالک آن بدون کسب اجازه از شهاب ممنوع خواهد بود.
  2. هر گونه اقدام از سوی کاربر جهت نفوذ به سیستم‌های نرم‌افزاری پارت مستوجب مطالبه کلیه خسارات وارده و در صورت اقتضا تعقیب کیفری خواهد بود.
  3. کاربر به شهاب اجازه می‌دهد نام و لوگوی او را در صفحه مشتریان وبسایت خود یا در فهرست مشتریان خود در شبکه‌های اجتماعی درج کند. این اجازه پس از خاتمه حساب کاربری کاربر نیز همواره به اعتبار خود باقی خواهد بود.

ح- خدمات اجاره زیرساخت

ح1) شرایط استفاده

  1. در صورتی که برای ارائه سرویس، یک یا چند IP به صورت امانی به کاربر واگذار شود، IP های واگذار شده تحت نظارت شهاب خواهند بود. شهاب تنها در مواقع ضروری حق تغییر و جابجایی IP را خوهد داشت. تغییراحتمالی ظرف مدت سه روز پیش از وقوع به اطلاع کاربر خواهد رسید.
  2. در صورتی که بنا به دستور مقامات قضایی، انتظامی یا امنیتی، اعمال تغییراتی در نحوه ارائه سرویس ضروری باشد، شهاب مختار خواهد بود حسب مورد اجرای این دستورات را رأساً و توسط عاملان خود انجام دهد یا دستورات را مستقیماً جهت اجرا به کاربر ابلاغ کند. در فرض اخیر و در صورت عدم اقدام کاربر به اجرای دستورات، شهاب میتواند ارائه سرویس را تا زمان مرتفع شدن شرایط موجب دستور معلق کند.
  3. کاربر ملزم به کلیه اقدامات فنی و حراستی ضروری جهت جلوگیری از بروز هر گونه اختلال در زیرساختهایی که شهاب در اختیار او قرار داده و جلوگیری از هر گونه سوء استفاده اشخاص ثالث خواهد بود. در صورتی که از ناحیه قصور یا تقصیر کاربر اختلالی در زیرساخت مذکور ایجاد شود یا به هر شکل خسارتی به شهاب وارد شود، کاربر متعهد به جبران خسارت، که میزان آن بر اساس نظر کارشناس، منتخب توسط شهاب از میان کارشناسان فعال عضو کانون کارشناسان رسمی دادگستری، معین میشود خواهد بود. مبلغ خسارت در صورتحساب کاربر اعمال خواهد شد.
  4. کاربر حق واگذاری سرویس را جزئاً یا کلاً به غیر ندارد مگر با کسب موافقت کتبی شهاب. در هر حال، مسؤلیت کامل تعهدات ناشی از واگذاری سرویس در قبال شهاب به عهده کاربر خواهد بود.
  5. میزان پهنای بند مصرفی باید به صورت نامتقارن به نسبت 1 به 10 باشد، بدین معنا که مصرف پهنای باند در سمت ارسال (send) حداقل 10 برابر سمت دریافت (receive) باشد. در غیر این صورت، کاربر متعهد به پرداخت هزینه اضافی مطابق با تعرفه شهاب، که در صورتحساب کاربر اعمال میشود خواهد بود.

ح2) پرداخت

  1. خدمات اجاره زیرساخت به سه روش ساعتی، روزانه و ماهانه عرضه میشود. بهای خدمات حسب هر یک از سه روش یادشده در صفحه مربوط به هر سرویس اعلام شده است.
  2. برای آغاز ارائه سرویس در هریک از سه روش ساعتی، روزانه و ماهانه، علاوه بر تأیید این توافقنامه توسط کاربر، لازم است که حساب کاربری نامبرده واجد اعتبار کافی به میزان مقرر برای هر سرویس باشد. در صورت وجود این شرایط، ظرف حداکثر یک ساعت، دسترسی به سرویس انتخاب شده ایجاد خواهد شد.
  3. پرداخت ساعتی و روزانه تابع ضوابط مندرج در فصل پ1 این موافقتنامه است.
  4. کلیه هزینه هایی که شهاب بابت وصول مطالبات خود از طریق قانونی متحمل شود، از قبیل هزینههای دادرسی و حق الوکاله و خسارت تأخیر تأدیه و نیز سایر هزینههای اداری و اجرایی، بر عهده کاربر خواهد بود.
  5. قطع دسترسیها و خدمات به دلیل عدم پرداخت، رافع تعهد کاربر به تسویه دین بابت خدمات گذشته و مسؤولیت نامبرده نسبت به خسارات ناشی از تأخیر در پرداخت نخواهد بود.

خ- ضمانت سطح سرویس

  1. شهاب سطح دسترسی ماهانه و سطح دسترسی نهایی 95 درصد را برای کلیه سرویسهای خود تضمین میکند.
  2. در صورتی که سطح دسترسی نهایی به تأیید شهاب از میزان تضمین شده در بند 1 این فصل کمتر باشد، جز در موارد مندرج در بند 6 این فصل، طول دوره سرویس به طور رایگان معادل ۱۲۰ درصد کل مدت عدم دسترسی، در طول دوره خدمات تمدید خواهد شد.
  3. دوره تمدید مذکور در بند بالا بلافاصله پس از انقضای دوره خدمات آغاز خواهد شد، و برای بهرهگیری از آن کاربر باید درخواست تمدید را حداکثر تا یک هفته پیش از پایان دوره خدمات به مرکز تماس شهاب اعلام کند. در مواردی که عدم دسترسی در هفته آخر دوره خدمات واقع شده باشد، کاربر تا روز پس از پایان دوره خدمات فرصت اعلام درخواست تمدید را خواهد داشت و دوره تمدید یک هفته پس از پایان خدمات آغاز خواهد شد.
  4. در صورتی که سطح دسترسی ماهانه به تأیید شهاب از 90 درصد کمتر باشد، کاربر حق فسخ باقیمانده دوره سرویس و استرداد وجوهی که سرویس مابهازای آن دریافت نشده (کل مدت عدم دسترسی به علاوه مدت باقیمانده دوره سرویس که بهای آن قبلاً پرداخت شده باشد) را خواهد داشت. در این صورت، کاربر نمیتواند از حق تمدید دوره سرویس که در بالا به نفع او مقرر شده استفاده کند.
  5. مدت هر نوبت اختلال و زمان آغاز و پایان آن در صفحه وضعیت سایت به آدرس https://ishahab.ir/status درج خواهد شد.
  6. موارد زیر مشمول تمدید رایگان خدمات نخواهد بود:
    • عدم دسترسی ناشی از عوامل خارج از پیشبینی و کنترل شهاب باشد، خواه منشأ آن در داخل یا خارج کشور باشد، ازجمله فجایع طبیعی، جنگ، اعمال تروریستی، شورش و آشوب اجتماعی، اعتصاب گسترده، تحریم، محدودیت های دولتی، اشکال در شبکه‌ی جهانی اینترنت، شبکه‌ی ارتباطات زیرساخت یا مسیریابی در شبکه‌ی سرویس‌دهندگان اینترنت به کاربر
    • عدم دسترسی ناشی از سوء استفاده‌ی کاربر باشد؛ برای نمونه به دلیل استفاده‌ی غیرقانونی، یا سوءاستفاده و بهره‌کشی بدافزارها از منابع در اختیار کاربر رخ داده باشد؛ به علاوه، در صورت وقوع هرگونه استفاده‌ی مشتمل بر ارسال بدافزار، جعل هویت، ارسال هرزنامه، انجام هر یک از حملات و هک، انجام حملات منع سرویس و به‌طورکلی، هرگونه بهره‌برداری توأم با سوءنیت یا خارج از چهارچوب قانون از هر یک از محصولات زیرساخت ابری دسترسی کاربر به کلیه خدمات این سامانه فوراً دست کم به طور موقت، قطع خواهد شد.
    • عدم دسترسی به جهاتی غیر از آنچه در بند قبل ذکر شد منتسب به کاربر باشد؛ برای نمونه در اثر اشتباه یا تنظیمات نادرست کاربر در پنل کاربری‌ روی ‌داده ‌باشد، یا ناشی از مشکلات نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری در سمت کاربر یا مشکلات شبکه‌ای او، از قبیل مشکلات مربوط به ‌میزبانی تارنمای اصلی یا پهنای باند ناکافی بهره‌بردار باشد.
    • عدم دسترسی به دلیل قطع سرویس با ابلاغ دستور قانونی از سوی کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، قوه‌ی قضاییه، نهادهای بین‌المللی، یا هر یک از مراجع ذی‌صلاح رخ داده باشد.
  7. مرکز پشتیبانی فنی شهاب در ساعات 8 تا 18 در روزهای غیر تعطیل پاسخگوی کاربران درباره مشکلات فنی در بهرهبرداری از سرویسها خواهد بود. در صورتی که مشکل بلافاصله قابل رفع نباشد، کاربران در اسرع وقت از زمان تخمینی لازم برای رفع اشکال مطلع خواهند شد و شهاب نسبت به رفع اشکال در اسرع وقت اقدام خواهد کرد

د) سرور اختصاصی

تعریف: سرور اختصاصی یا bare metal خدمتی از شهاب است که کل منابع یک سرور فیزیکی به صورت اختصاصی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

توجه: کلیه مواردی که در سند اصلی شرایط استفاده کاربران شهاب آمده است شامل کاربران سرورهای اختصاصی نیز می‌شود.

  1. شهاب هیچگونه مسئولیتی در قبال پشتیبانی فنی سرور اختصاصی یا bare metal نداشته و خریدار موظف به استفاده از ارتباط ریموت خواهد بود، مگر آنکه خلاف آن در تعرفه اعلام شده باشد.
  2. مالکیت تجهیزات و سخت‌افزار سرور اختصاصی، شهاب بوده و پرداخت هزینه اجاره سرور اختصاصی موجب بروز حقی برای خریدار نمی‌گردد.
  3. در صورت ایجاد مشکل سخت افزاری برای قطعات بر روی سرور اختصاصی، کاربر موظف به اعلام مورد به بخش پشتیبانی شهاب بوده و تیم شهاب بعد از اطلاع نسبت به تعویض قطعه معیوب اقدام می‌کند. تعویض قطعه برای سخت افزارهای نو در صورتی که از مدت زمان در اختیار گرفتن سرورها توسط مشتری بیشتر از ۶ ماه نگذشته باشد، بدون هزینه است. خرابی کارت گرافیک شامل تعویض نمی‌شود .
  4. شهاب تنها در صورت عدم امکان دسترسی به سرور از راه دور مسئولیت پشتیبانی دارد و البته در صورت بروز مشکل به خاطر سوء عملکرد کاربر باشد هزینه پشتیبانی اخذ می‌گردد.
  5. سرورهای اختصاصی شهاب همراه با کارت گرافیک به منظور پردازش های مربوط به حوزه هوش مصنوعی می‌باشد و هرگونه فعالیت از قبیل استخراج رمزارز و هرگونه عملیاتی که باعث فشار بیش از حد و تخریب سخت افزار سرورها گردد ممنوع است و کاربر مسئول جبران خسارت می‌باشد.
  6. شهاب هیچ گونه مسئولیتی در قبال داده‌های کاربر که بر روی سرور دارد ندارد و تهیه بکاپ و نسخه پشتیبان از داده های اختصاصی صرفا به عهده کاربر بوده و هر گونه خسارت پاک شدن داده ها بر عهده کاربر خواهد بود.
  7. هرگونه دستورات مقامات قضایی، انتظامی، امنیتی مستقیما و بدون اطلاع و هماهنگی با مشتری بر روی سرورها اعمال خواهد شد.
  8. مشتری موظف است اقدامات امنیتی لازم جهت جلوگیری از بروز هرگونه اختلال در شبکه و تجهیزات و زیرساخت را انجام دهد.
  9. مشتری حق هیچگونه واگذاری سرور در اختیارش و موارد مرتبط با آن را به غیر ندارد.
  10. مشتری حق راه اندازی بدافزار، vpn روی سرورها ندارد و در صورت بروز مشکل، عواقب آن بر عهده مشتری می‌باشد.
  11. هرگونه استفاده از سرورها باید مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران و قوانین بین المللی باشد، در غیر این صورت عواقب آن بر عهده مشتری است.
  12. شهاب هر گرونه بروزرسانی firmware و patch های امنیتی را با هماهنگی مشتری انجام می‌دهد. درخواست های بروزرسانی و تغییرات روی سرور حتما باید با هماهنگی و تایید شهاب انجام در غیر این صورت عواقب جانبی بر عهده مشتری خواهد بود. در صورتی که تغییرات مشتری باعث خرابی و بروز مشکل در سرور شود، شهاب هیچگونه مسئولیتی در قبال آن ندارد و بر حسب نیاز تغییرات انجام شده و هزینه آن به عهده مشتری می‌باشد.
  13. مشتری اجازه این را ندارد اطلاعات سرور و قطعات شامل شماره سریال، مدل و غیره را در هیچ سایتی با هر هدفی ثبت و درج نماید. هر گونه فرآیند پشتیبانی باید صرفا از طریق و یا با اطلاع شهاب انجام گیرد در صورت عدم رعایت این موضوع خسارت ناشی از آن بر عهده مشتری می‌باشد.
  14. کلیه سرورهای اختصاصی قبل از نصب با سیستم عامل ویندوز و دبیان ۱۱ تست می‌شوند و بعد از تحویل به مشتری، هیچگونه پشتیبانی نرم افزاری بر عهده شهاب نیست و هر گرونه پشتیبانی شامل هزینه می‌باشد
  15. قطع ارتباط زیرساخت شبکه مخابرات و حوادث غیر مترقبه شامل ضمانت ارائه سرویس نمی‌باشد.
  16. شهاب این حق را دارد جهت پایش سلامت، تجهیزات خود را مانیتور نماید. مانیتورینگ در سطح تجهیزات سخت افزاری انجام خواهد شد. شرکت حق دارد سرورها را به سامانه log متصل نمیاد. اطلاعات log های سرور روی این سامانه منتقل می‌شود و هرگونه تغییر روی سرور توسط آن قابل پایش می‌باشد.
  17. مشتری مسئول نام کاربری ایجاد شده روی سرور است و باید از اطلاعات آن حفاظت نماید و هر گونه مشکل امنیتی یا تغییری که توسط نام کاربری مشتری انجام شود مسئولیت آن با مشتری می‌باید.
  18. سرورهای اختصاصی مستقیما به کاربر ارایه می‌شود و پشت هیچ گونه فایروالی قرار ندارد. در صورت نیاز هزینه آن جداگانه دریافت می‌شود.